fbpx

W pierwszej edycji Speed Up Your Business weźmie udział dziesięć przedsiębiorstw na różnym etapie zaawansowania. Są wśród nich m.in. producenci zdrowej żywności, rozwiązań telemedycznych czy inicjatorzy nowych rozwiązań informatycznych. 

1. Magdalena Ogińska – Loomberry

Pracownia Loomberry zaczęła swoje działania  w roku 2017. Od tamtej pory z krosien w pracowni zeszły setki metrów tkanin, każda wyjątkowa i niepowtarzalna. Rzemieślniczy charakter pracy przy krośnie, w połączeniu z nowoczesnym stylem, daje unikatowe produkty. Zaczęło się od miłości do natury i rodzicielstwa bliskości, które przyniosły pomysł noszenia własnych dzieci w chustach. Chęć stworzenia jedynej i wyjątkowej pamiątki z tego cudownego okresu doprowadziła do założenia pracowni.

Za marką Loomberry stoi Magdalena Ogińska, która projektuje i wykonuje tkaniny. Od przygotowania nitek, pofarbowania ich, zrobienia szczegółowych obliczeń i projektów, po ubranie krosno i wykończenie tkaniny.  W  większości są to chusty do noszenia dzieci, ale Magdalena Ogińska tka także tekstylia domowe, dywany, czy szaliki.

Głównym priorytetem w trakcie pracy jest dla właścicielki marki poszanowanie zasobów środowiska naturalnego. Dlatego bezustannie poszukuje nowych metod oraz produktów, które będą dawały doskonałą jakość w połączeniu z ekologicznym stylem, co pozytywnie wpływa na nasze otoczenie, ale także daje możliwość dokonania przez konsumentów świadomego wyboru producenta.

2. Tel-Med sp. z.o.o

Zespół Tel-Med wymyślili mobilną jednostkę telemedyczną, w której każdy bez obecności lekarza może przejść badanie.

Projekt powstał z inicjatywy dwóch przedstawicieli branży medycznej z Warmii, którzy na bazie wieloletniego doświadczenia zbudowali pierwsze w Polsce samoodkażające pomieszczenia telemedyczne. Prace nad pomysłem od momentu projektowania do jego realizacji trwają 2 lata. Obecnie firma poszukuje partnerów biznesowych w celu wprowadzenia rozwiązania na rynek w kraju i zagranicą.

Box telemedyczny umożliwi bezpieczne konsultacje lekarskie i badania bez ryzyka zakażenia bezpośredniego zarówno dla pacjenta, jak i dla lekarza. Firma obok boksu z wyposażeniem zapewnia także obsługę medyków, łącząc się z lekarzem dzięki transmisji online, poprzez program Medicalls.

Medicalls opiera się o autorski program teleinformatyczny, czyli taki gdzie można zasięgnąć porady lekarza zdalnie, a także wykonać podstawowe badania pod nadzorem medyka. System będzie stale rozbudowywany, ale już pozwala na badania osłuchowe inteligentnym stetoskopem, pomiar temperatury ciała, pomiar wagi ciała, ale przede wszystkim badanie pulsoksymetrem – poziomu natlenienia organizmu oraz pulsu, EKG – prawidłowość elektrycznej pracy serca, nieinwazyjny pomiar ciśnienia krwi, a nawet KTG – badanie płodu, a w przyszłości również USG. Może być również wyposażony w dowolny sprzęt medyczny. Posiada podjazd dla wózków i zmieści się w nim łózko dla pacjenta, istnieje możliwość dowolnej konfiguracji opcji i wyposażenia według zapotrzebowania klientów, np. mobilna izba przyjęć, gabinet stomatologiczny, lub jako pretriage.

Pierwszy demonstracyjny kontenery stoi w Olsztynie i jest gotowy do pracy i prezentacji.

3. Mikrowarzywa z Warmii

Miejska farma wyspecjalizowana w produkcji mikrowarzyw – siewek różnych warzyw, ziół i kwiatów. Charakteryzują się intensywnym smakiem, różnorodnością barw i tekstur oraz wyjątkową wartością odżywczą. Misją Mikrowarzyw z Warmii jest upowszechnienie wiedzy o mikrowarzywach i dostarczenie ekologicznego, w pełni wartościowego produktu. Firma kieruje się zasadą „zero waste” – ekologia przede wszystkim! W trakcie uprawy nie są używane nawozy oraz środki ochrony roślin, a materiały użyte w produkcji są biodegradowalne i recyklingowe.  Oferta kierowana jest zarówno do klienta indywidualnego, jak i do branży HoReCa. Dzięki mikrowarzywom każde danie stanie się dziełem sztuki. Wysoka zawartość witamin, minerałów i związków prozdrowotnych sprawia, że mikrowarzywa klasyfikowane są w grupie żywności SupeFood.

4. Lokalny Produkt 

Spółka planuje działalność w branży spożywczej, polegającą na  wprowadzaniu do obrotu (poprzez pomoc w organizacji procesu produkcji) produktów spożywczych wysokiej jakości, często wytwarzanych w sposób tradycyjny, z zachowaniem zrównoważonej produkcji, polegającej na przetwarzaniu surowców, które do tej pory wytwarzane były przez lokalnych/domowych producentów. Dodatkowo surowce wykorzystywane do produkcji do tej pory były zagrożone pozostawieniem na polu, niezebrane.

Plan rozwoju firmy na najbliższe lata, to zorganizowanie rynku dostawców produktów wytwarzanych metodami tradycyjnymi wysokiej jakości, które będą wytwarzane przy zachowaniu zasad zrównoważonej produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów niemarnowania surowców.

Celem nadrzędnym działania spółki będzie wypromowanie nowej marki i doprowadzenie do sytuacji, gdy będzie większa sprzedaż produktu gotowego niż surowca z terenu woj. warmińsko-mazurskiego.

5. E-sportsponsorship.com

E-sportsponsorship.com jest portalem zapewniającym zautomatyzowanie inwestycji sponsoringowych i sprzedaży praw marketingowych w e-sporcie i innych sportach oraz przepływu wzajemnych świadczeń – uzgodnionych przez inwestorów i sportowców. 

E-sportsponsorship.pl to pierwszy w Polsce interaktywny portal o sporcie tradycyjnym i e-sportach. Misją twórców portalu jest łączenie ludzi i sportów poprzez dostarczenie sportowcom, kibicom i sponsorom sportu automatycznego proces budowania dopasowywania portfela praw marketingowych do indywidualnych potrzeb marketingowych i społecznych sponsorów e-sportu i innych sportów.

To interaktywny portal zapewniający zautomatyzowanie procesu budowania i dopasowywania portfeli praw marketingowych w e-sporcie oraz przepływu wzajemnych świadczeń – uzgodnionych przez inwestorów i sportowców. Portal zapewni mierzalność efektów (ROI) sponsoringu i sprzedaży praw marketingowych oraz inwestycji w e-sporcie.

Podstawową formułę współpracy opisuje hasło: Sponsoruj lokalnie – wygrywaj globalnie. Autorzy portalu od pierwszej chwili zakładają jego światowy zasięg, począwszy oczywiście od Polski i krajów europejskich, a następnie na innych kontynentach. Dzisiaj, dzięki dynamicznie rozwijanej sieci Internetu i najnowszych technologii informatycznych, jest to w końcu możliwe.

6. Pozytyw Krzysztof Bogusz

Firma zajmuje się doradztwem w zakresie rozwiązań informatycznych, handlem sprzętem elektronicznym, a także fotografią produktową. Właściciel posiada doświadczenie w handlu elektroniką zarówno na rzecz innych podmiotów, jak i pod własnym szyldem. Bazowym kierunkiem rozwoju jest opracowanie innowacyjnego Systemu do handlu elektroniką na rynku europejskim.

7. ASUN

Celem firmy jest stworzenie idealnych warunków uprawy roślin w każdym możliwym zakątku świata. 

Obecnie aSUN zajmuje się inteligentnym oświetleniem dla upraw roślin pod osłonami. Priorytetem jest stworzenie idealnego oświetlenia dla wzrostu roślin przy jak najmniejszym zapotrzebowaniu na energię. Oprawy te dzięki innowacyjnemu i inteligentnemu algorytmowi wspomagają wzrost roślin, a nawet są w stanie nim sterować. Dzięki temu przy oszczędności energii i zasobów maksymalizowane są plony.

Kolejnym etapem będzie stworzenie autonomicznej szklarni DIY (ang. do it yourself- Zrób to sam), aby każdy bez względu na wiedzę i umiejętności mógł się cieszyć świeżymi warzywami prosto z ogrodu.

8. ESENSIC sp. z.o.o.

Flagowym produktem jest system pozycjonowania (SP) w czasie rzeczywistym w pomieszczeniach zamkniętych i ograniczonych. SP umożliwia precyzyjną lokalizację obiektów w 3D wewnątrz pomieszczeń, co przekłada się na liczne przypadki użycia dla potencjalnych integratorów. Esensic ma w planie zarówno sprzedaż urządzeń w postaci stacji referencyjnych, jak i również znaczników będących odbiornikami, które są lokalizowane wraz z innowacyjnym oprogramowaniem lokalizującym znaczniki oraz przedstawia tę informację w sposób zrozumiały użytkownikowi końcowemu.

9. Marta Klasińska

Świeżo powstała firma, wraz ze startem projektu Speed Up Your Business. Zamierza wdrożyć usługę doradztwa w zakresie diety olejowo – białkowej (zwanej dietą dr Budwig) oraz uruchomić internetową sprzedaż produktów żywnościowych wysokiej jakości m.in. wchodzących w skład tej diety, głównie olejów z wysoką zawartością wielonienasyconych kwasów tłuszczowych oraz produktów z lnu. Oferta skierowana jest do osób poszukujących sposobów na zdrowy styl życia, potencjalnymi odbiorcami są także osoby, które zetknęły się z choroba nowotworową, a są zainteresowane naturalnymi terapiami żywieniowymi. Poprzez profil swojej działalności firma chce się przyczyniać do rozwoju i promocji sektora żywności wysokiej jakości, z podkreśleniem regionalnego pochodzenia produktów, a także do promocji i edukacji w zakresie zdrowego stylu życia w zgodzie z naturą działalności firma chce przyczyniać się do promocji i rozwoju sektora żywności wysokiej jakości.

10. ONStudio Sp. z.o.o.

Firma prowadzi sprzedaż usług poligraficznych oraz usług graficznych. Plan rozwoju firmy obejmuje budowę strony internetowej umożliwiającej zamawianie online zarówno materiałów reklamowych w postaci ulotek, plakatów, katalogów, kalendarzy itp., jak i usług graficznych. Serwis ma łączyć grafików z klientami szukającymi projektów graficznych materiałów reklamowych.