Biznes z pomysłem

Innowacje, łączenie usług, odkrywanie rynku, docieranie do niszowych grup odbiorców. Startupy biorące udział w drugiej edycji projektu Speed Up Your Business, zaskakują swoją pomysłowością na nowe przedsięwzięcia. Poznajcie cztery z nich.

Uroda pod lupą

Jeden rzut oka i jest gotowa, aby odkryć potencjał urody. Nadać nowy kształt brwiom, wydobyć piękno oczu, podkreślić rysy twarzy makijażem, dobrać kosmetyki, udzielić rad dotyczących kolorów, ubioru i dodatków. Wystarczy raz trafić do Sylwii Kwaśnik-Wiercińskiej, aby zapoczątkować zmianę. Nie tylko swojego wizerunku, ale też samopoczucia, pewności siebie. Jej niezwykłe wyczucie estetyki, doświadczenie w pracy z kobietami zaowocowało kompleksową usługą „Bella dentro e fuori” (Piękna w środku i na zewnątrz). W olsztyńskim salonie IQ Beauty towarzyszy kobietom w procesie metamorfozy, podpowiadając jak drobnymi zmianami sprawić, aby z satysfakcją patrzeć w lustro.
– Doświadczenie w branży kosmetologicznej, kontakt z kobietami różnych pokoleń i zawodów, skłoniły mnie do stworzenia nowej, kompleksowej usługi inspirowanej ukochaną Italią — tłumaczy Sylwia Kwaśnik-Wiercińska, wizażystka, właścicielka salonu IQ Beauty. – Tam kobiety są wzorem w podkreślaniu urody, a ich stylizacje nie uznają konwenansów i nie ogranicza ich wiek. Na rynku polskim brakuje profesjonalnych doradców, którzy towarzyszą kobiecie nie tylko w salonie kosmetologicznym, ale też np. podczas zakupów w drogerii. Wiele z nich potrzebuje mini- szkolenia jak wykonać makijaż i podkreślić urodę, ale także konkretnych wskazówek przy zakupie kosmetyków odpowiednich dla ich skóry. Czasem wystarczy kilka prostych zmian, aby wyeksponować piękno twarzy, atuty figury. Kiedy czujemy się zadbane, emanujemy aurą, która pociąga za sobą zmiany w otoczeniu. To ogromna satysfakcja obserwować, jak kobiety rozkwitają, nabierają pewności. Często wracają do mnie, opowiadając o małych cudach, które zaczynają dziać się w ich życiu.
W ofercie klimatycznego salonu IQ Beauty w sercu Olsztyna jest m.in. makijaż permanentny, laminacja rzęs, stylizacja brwi, a także pielęgnacja twarzy.

Moto-apka

Nagła awaria samochodu? Brak dostępnych części w okolicy? W branży motoryzacyjnej czas odgrywa niebagatelną rolę. Z tej potrzeby powstał sklep samochodowy.pl. założony przez dwóch pasjonatów motoryzacji, znających branżę od podszewki. Postawili na innowacyjne rozwiązana i jakościowy asortyment. Strona internetowa z akcesoriami i elementami eksploatacyjnymi pojazdów, będzie stworzona w technologii Progressive Web Application (PWA). Łączy ona najlepsze rozwiązania webowe i mobilne. Zainstalowana jako aplikacja mobilna, zajmuje mało miejsca i dodatkowo działa offline. – Towar w większości będzie wysyłany do klientów bezpośrednio z hurtowni, z którymi będziemy współpracować — tłumaczy Jakub Święcki, jeden z pomysłodawców marki samochodowy.pl. – Naszą wizją jest stworzenie strony e-commerce, która będzie utożsamiana z branżą motoryzacyjną jak choćby Zalando w świecie mody. Nawiążemy współpracę z największymi hurtowniami w Polsce, aby zapewnić szeroką gamę produktów, również stawiających na ekologiczne rozwiązania. W początkowym etapie rozwoju, firma skupi się na przygotowaniu innowacyjnego i funkcjonalnego sklepu internetowego. Z czasem nie wyklucza powstania placówek stacjonarnych, w których klienci mogliby odbierać zamówione produkty oraz zamawiać je stacjonarnie.

Strefa opłacalnej rozrywki

Parki i centra rozrywki to rynek, który intensywnie rozwija się w Polsce i na świecie. Tylko Energylandię w Małopolsce odwiedziło od otwarcia w 2014 roku kilka milionów osób. To tam olsztyńska firma Pug2Play wdrożyła kompleksowe rozwiązanie, które pomaga bywalcom stref gier kontrolować swoje wyniki, a właścicielom maszyn pomnożyć dochody. To m.in. innowacyjny gameboard, instalowany do większości typów urządzeń, umożliwiający rozgrywkę z wykorzystaniem specjalnej karty. Dzięki niej gracze mają dostęp do pełnych informacji dotyczących czasu trwania rozgrywki, ilości wykorzystanych kredytów czy uzyskanych elektronicznych biletów, a tym samym szansy na nagrodę. Takiej jak zabawki sygnowane marką Mattel, Disney, Marvel, których olsztyńska firma jest dystrybutorem. Wśród wartościowych nagród dla graczy są też gadżety dla dorosłych m.in. drony, sprzęt muzyczny. System pozwala także monitorować statystyki graczy i inwestować w najbardziej popularne maszyny. Docelowo będzie także wykorzystywany do zarządzania czasem pracy i gratyfikacji zatrudnionych w centrach rozrywki osób.
Firma Pug2Play oferuje nie tylko innowacyjne oprogramowanie i dystrybucję nagród, ale także doradztwo w zakresie optymalizowania przychodów centrów rozrywki. Obecnie pracuje nad stanowiskiem POS (point of sale) oraz multimedialnym kioskiem.
Póki co, ich rozwiązania wykorzystywane są m.in. w Energylandii i w kilkunastu mniejszych strefach gier w Polsce. Kolejny krok? Wprowadzenie innowacji do stref rozrywki m.in. w galeriach handlowych największych polskich miast, a także wejście na rynek Wielkiej Brytanii czy Holandii.

Regaty na ekranie

To będzie gratka dla fanów żeglarstwa zawodowego. Jeden z nich — Piotr Tabiś, kapitan jachtowy, instruktor żeglarstwa i przedsiębiorca z Olsztyna, stworzył innowacyjny system do wizualizacji i analizy regat żeglarskich. Podczas zmagań na tafli wody, każdy jacht będzie wyposażony w kamery 360, transmitujące i nagrywające pracę załogi. System GPS sprzężony z wiatromierzem pomoże stworzyć komputerową wizualizację taktyki. Kibice na lądzie, przed ekranami lub urządzeniami mobilnymi mogą oglądać obraz z kamer poszczególnych jachtów oraz obserwować wizualizację komputerową przebiegu regat. System wskazuje także m.in. najlepszą taktykę, informuje o karach w przypadku przewinienia zawodnika. Przekazuje informacje o pogodzie, sile i kierunku wiatru, kursu i prędkości jednostki, złożone dane telemetryczne. Rejestrując zmagania, pozwala szczegółowo analizować je w dowolnym czasie. – Pomysł powstał z potrzeby osób takich jak ja — pasjonatów i instruktorów żeglarstwa — tłumaczy Piotr Tabiś z olsztyńskiej firmy Waterbrothers, twórcy systemu. – Obserwowanie jachtów podczas regat nie jest łatwe ze względu na duży obszar zmagań. Również trenerzy podczas kursów żeglarstwa nie są w stanie dać uwagi wszystkim uczestnikom. System inspirowany podobnymi rozwiązaniami na świecie wprowadza nowe elementy. To np. wskazanie najkorzystniejszej „layline” (trasy) na boję, czy informowanie obserwatora o prawie drogi w przypadkach kursów kolizyjnych. System Waterbrothers otrzymał patronat Polskiego Związku Żeglarskiego i Stowarzyszenia Instruktorów oraz Trenerów Żeglarstwa. – Z naszym produktem chcemy dotrzeć do organizatorów regat, klubów i szkół żeglarskich — tłumaczy Piotr. – A także do wielomilionowego rynku regat branżowych, biznesowych, integracyjnych i towarzyskich w Europie i na świecie. Jasny i zrozumiały przekaz zasad regat umożliwia kibicowanie nawet osobom nieznającym się na tym sporcie. A według oficjalnych danych blisko cztery miliony Polaków deklaruje zainteresowanie żeglarstwem.