Jak stworzyć wydarzenie biznesowe, które pomoże w rozwoju firmy?

Wydarzenia biznesowe to jeden z wielu sposobów promocji marki. Jednak obecnie jest ich tak wiele, że trzeba stworzyć coś naprawdę nieszablonowego, aby się wyróżnić. Podczas ostatniego spotkania zorganizowanego w ramach trzeciej edycji programu Speed Up Your Business uczestnicy poznali kilkanaście ciekawych pomysłów na to, jak za pomocą wydarzeń promować swoją działalność.

Nieszablonowe wydarzenie, czyli jakie? Takie, które przyciągnie uwagę potencjalnych kontrahentów oraz klientów. Pokazujące, że warto współpracować z daną marką oraz jasno określające wartości, którymi kieruje się firma. Każdy z nas chce wiedzieć, z kim współpracuje, a pokazanie wyznawanych wartości za pomocą działania jest najprostszą formą zaprezentowania marki. Dlatego właśnie wszelkie działania na rzecz środowiska czy działania charytatywne są świetnym pomysłem na niebanalne wydarzenie biznesowe. Można, choć nie trzeba, połączyć je z uprawianiem sportu w grupie. Sport zawsze jest dobrym pomysłem – nie wymaga dużych nakładów finansowych i łatwo jest zrealizować wydarzenia tematyczne, w których pojawi się jakaś jego forma: bieganie, zawody czy inne aktywności. Może też przybrać formę wyzwania, które będzie angażowało i inspirowało odbiorców. Zdarza się, że na podstawie wyzwań budowane są całe marki osobiste – osoby stają się znane przez to, co robią, ponieważ do ludzi trafia autentyczność.

Pozostałe sposoby na nieszablonowe wydarzenie biznesowe, które mieli okazję poznać uczestnicy spotkania, to m.in. targi branżowe, spotkania autorskie z celebrytami i znanymi osobami (nawet znanymi tylko lokalnie), warsztaty (okazja do podzielenia się wiedzą) czy konferencje naukowe. Istnieje także możliwość zorganizowania dni otwartych w firmie lub koncertu, wernisażu czy pokazu – wydarzenia, w którym działalność przedsiębiorstwa zostanie w pewien sposób połączona ze sztuką. Ciekawym rozwiązaniem jest także organizacja gali, podczas której zostaną przyznane certyfikaty w wybranej dziedzinie. 

– Należy tylko pamiętać, żeby były to certyfikaty, które faktycznie niosą za sobą wartość – podkreślił podczas spotkania Michał Bartoszewicz, właściciel firm działających na rynku mediów:  czasopisma lifestylowego MADE IN Warmia & Mazury oraz agencji  kreatywnej Auris Media Group oraz prowadzący wydarzenie. 

Uczestnicy nie tylko poznali pomysły na to, jak wykorzystać wydarzenia  firmowe do promocji i rozwoju swojej firmy, ale też wzięli udział w warsztatach prowadzonych metodą burzy mózgów. Podczas nich powstały ciekawe pomysły, które – wcielone w życie – mają ogromną szansę powodzenia.