Długi stół, a przy nim specjaliści różnych branż. Przez kilka godzin burzy mózgów opierając się na metodzie Design thinking, wypracowali nowatorskie pomysły dotyczące konkretnego zagadnienia.
Warsztaty które odbyły się 8 lutego, poprzedziła teoria którą przedstawiła Magdalena Statucka doświadczona we wspieraniu rozwoju przedsiębiorstw.
– Nawet najbardziej odjechane pomysły mogą przerodzić się w konkretne, nowatorskie rozwiązanie – tłumaczyła Magda. – Ważne, aby na początku dowiedzieć się jak najwięcej o użytkowniku produktu, usługi lub rozwiązania, określić jego pragnienia i frustracje.
Design thinking to metoda twórczego rozwiązywania problemów, która po raz pierwszy została zdefiniowana w latach 60. w Stanach Zjednoczonych. Opiera się na myśleniu projektowym, którego zadaniem jest dostarczenie twórczych rozwiązań. Jest na tyle uniwersalna, że może być stosowana od start-upu po wielką korporację. O tym jakie są jej etapy i na czym dokładnie polega była mowa podczas dnia otwartego p.t. „SPEED UP YOUR BUSINESS – Startup Training: jak przyspieszyć rozwój swojej firmy, jak urzeczywistnić swoją wizję rozwoju produktu?”. Podczas spotkania w Kuźni Społecznej przedstawiliśmy założenia projektu SPEED UP YOUR BUSINESS i zachęciliśmy do udziału w jego trzeciej edycji.