fbpx
 Rozwinąć skrzydła bez ryzyka

   Rękodzieło, nowoczesne technologie, niszowe usługi, lokalne produkty. 1 kwietnia podpisaliśmy umowy z 10 startupami, które wezmą udział w II edycji projektu Speed Up Your Business. Przez 12 miesięcy w Kuźni Społecznej będziemy wspierać ich rozwój, wzmacniać potencjał i promować umiejętności.

   Choć przez ostatni rok rynek pracy zmienia się w szybkim tempie, jedno jest pewne: pandemia skłania do poszukiwania nowatorskich pomysłów na biznes. Wielu przedsiębiorców m.in. z branży szkoleniowej, mając do wykorzystania jedynie wirtualną przestrzeń, przeniosło swoje działania do sieci. Jak w niej zaistnieć i skutecznie dotrzeć do klienta? Nad tym będziemy pracować podczas II edycji projektu Speed Up Your Business, do której zostało zakwalifikowanych 10 przedsiębiorstw z różnych branż. W ciągu najbliższego roku będą mogli skorzystać nie tylko z usług marketingowych, ale także księgowych, prawniczych czy specjalistycznych szkoleń.

   – Pierwsza edycja projektu Speed Up Your Business zbiegła się z pandemią, więc wypracowaliśmy nowe skuteczne kanały współpracy z przedsiębiorstwami biorącymi w nich udział — zapewnia Marek Borowski, prezes Banku Żywności w Olsztynie, realizatora projektu. – Nic nie zastąpi jednak integracji i spotkań na żywo, które pozwalają inspirować się nawzajem i łączyć pomysły. Mamy nadzieję, że ta edycja pozwoli nam to nadrobić.

   Spotkanie przy podpisaniu umów ze startupami 1 kwietnia 2021 r. pokazało potencjał przedsiębiorców i możliwości, jakie daje współpraca różnych branż. Ich niszowe produkty i usługi to okazja nie tylko na wymianę doświadczeń, ale także łączenie ofert. Paweł Dąbkowski i jego przedsięwzięcie „Z tamtej strony jeziora” to kompleksowa promocja wyselekcjonowanych usług i produktów od regionalnych dostawców. Celem tworzonej przez niego platformy jest przebicie się drobnych producentów do klientów, także biznesowych. I szansa na promocję choćby takiego rękodzieła, jakie tworzy Justyna Jurczyk, kolejna uczestniczka projektu. Jej ekologiczne, ręcznie wytwarzane świece rzepakowe pozbawione toksycznych substancji, to nietuzinkowy produkt, który może być regionalną pamiątką. Podobnie odzież z naturalnie farbowanych przędz, w których specjalizuje się Agnieszka Trawińska i jej marka Herbe Design.
– Jestem artystką, a nie bizneswoman. Przystąpienie do projektu to dla mnie szansa na poznanie narzędzi, które pozwolą mi lepiej dotrzeć do potencjalnych klientów — przyznaje Agnieszka.

   Firma IQ Beaty Sylwii Kwaśnik Wiercińskiej oferuje kompleksowe usługi stylistyczne. W ich zakres wchodzi nie tylko ubiór i makijaż, ale także indywidualne i grupowe warsztaty dla kobiet pomagające wypracować m.in. pewność siebie, autoprezentację.

Nowoczesne technologie i innowacyjne rozwiązania startupów, które wezmą udział w projekcie wypełniają rynkową lukę, wprowadzają nowe rozwiązania. Damian Kurek wprowadził na lokalny rynek rewolucyjną metodę druku na pionowych powierzchniach. Jedyna w Polsce maszyna sprowadzona zza oceanu pozwala tworzyć na ścianach grafiki, fototapety na bazie wybranych zdjęć czy personalizowanych wzorów. Firma Justyny Całki-Orłowskiej, zaprojektowała energowiatę garażową pozwalającą na korzystanie z energii słonecznej zainstalowanej na dachu do ładowania elektrycznych pojazdów osobowych i skuterów. Proekologiczny projekt pozwoli także na odzyskanie deszczówki. Motoryzacyjny sklep internetowy i aplikacja samochodowy.pl stworzone przez Jakuba Święckiego, działają nawet w trybie off-line. Pomagają sprawnie znaleźć w okolicy niezbędne kierowcom akcesoria i elementy eksploatacyjne pojazdów. Innowacyjny system firmy Waterbrothers zajmującej się organizacją regat, szkoleń i rejsów, pozwoli miłośnikom żeglarstwa na wizualizację i analizę regat. Kamery, w które zostaną wyposażone jachty, dadzą możliwość obserwowania na ekranie zmagań i taktyki uczestników. Firma Pug2Play łączy branżę rozrywkową z branżą IT, cyfryzację z realem. Jest autorem systemu zarządzania m.in. gameboardu, który pomaga zwiększyć atrakcyjność popularnych gier. Bogusław Tański, będzie organizował szkolenia BHP z wykorzystaniem innowacyjnej technologii VR. Pomogą w bardziej sugestywny niż tradycyjna teoria sposób, kształtować prawidłowe zachowania w przypadku np. zagrożeń w miejscu pracy.

Liczę na to, że udział w projekcie pozwoli zmniejszyć ryzyko wprowadzenia na rynek tej nowej formy wykorzystania mojej wiedzy i pozwoli skutecznie zaprezentować moją ofertę — przyznaje właściciel Centrum Szkoleń Bogusław Tański organizujący szkolenia BHP VR.

   Projekt przewiduje pakiet bezpłatnych usług, dostosowanych do indywidualnych potrzeb przedsiębiorców. To usługi promocyjne (m.in. identyfikacja wizualna, marketing), doradztwo prawne, obsługa księgowa (dostosowana do każdej formy rozliczeń), ICT (dostęp do działającego w chmurze pakietu narzędzi do zarządzania procesami w firmie), mentoring (grupowy trening biznesowy pod okiem doświadczonych przedsiębiorców), szkolenia i doradztwo. Te ostatnie zaowocują utworzeniem indywidualnej ścieżki rozwoju we współpracy z menedżerem inkubacji, który będzie współpracował z firmą przez cały okres trwania projektu.