II Edycja Speed Up Your Business
Inkubowane startupy


Agnieszka Trawińska - Herbe Design
Damian Kurek, firma K-ink




Firma Modena - producent energowiaty
Paweł Dąbkowski - firma Flauta




Samochodowy.pl Sp z o.o.
Sylwia Kwaśnik-Wiercińska - IQ Beauty




Justyna Jurczyk - Lamium


Bogusław Tański - Evol Centrum Szkoleń
Waterbrothers Sp. z o.o.




Pug2Play Sp. z o.o.
I Edycja Speed Up Your Business
Inkubowane startupy


ASUN sp. z o.o.
Nazwa spółki aSUN nawiązuje do „artificial sun” – sztucznego słońca i stawia na inteligentne eko-rozwiązania. Współpraca firmy z producentami żywności z Warmii i Mazur zaowocowała stworzeniem innowacyjnego efektywnego oświetlenia dla upraw roślin. Opracowany system pozwala uzyskać optymalne warunki uprawy przez cały rok i uniknąć problemów z dostarczaniem odpowiedniego światła dla roślin. Projekt dedykowany jest m.in. właścicielom wielohektarowych upraw w szklarniach i foliowych tunelach, ale pozwoli też zmaksymalizować plony w przydomowych ogrodach. Oprócz lamp aSUN pracuje m.in. nad bezprzewodowym systemem do pomiaru parametrów wód, systemem pozycjonowania w szklarniach i budynkach przemysłowych, innowacyjnymi rozwiązaniami światła z użyciem diody led. Tworzy rozwiązania, które pozwolą na opłacalną produkcję czystej i zdrowej żywności — docelowo w każdym zakątku świata.
Zespół aSUN tworzy Radosław Kurenda, informatyk z wieloletnim doświadczeniem przy projektowaniu i integracji systemów zabezpieczeń i systemów zarządzania budynkami oraz Sebastian Jestadt, przedsiębiorca, który brał udział w innowacyjnych projektach, z których jeden został sfinalizowany zgłoszeniem patentowym.
Custom Drinks Szymon Fiedorowicz
Nie ma dla nich znaczenia rodzaj wydarzenia — urodziny, wesela, kinderbar, event kulturalny czy firmowy bankiet. Mobilny bar, szkło na każdą okazję, ubiory i dodatkowe atrakcje dopasowują do okoliczności imprezy. Ekipa Custom Drinks stworzyła jedyną w swoim rodzaju ofertę eventową popartą niszowymi umiejętnościami w dziedzinie kuchni molekularnej czy tzw. hydrosommelierstwa. Serwują klasyczne drinki lub wyczarowują parujące mikstury, autorskie welcome drinki, wyjątkowe szoty. Są przygotowani i na plener i na salę bankietową, na oficjalną imprezę w garniturach albo luźne pool party. Ich warsztaty barmańskie, baristyczne i hydrosommelierskie to pomysł na integrację — zarówno firmową, jak i rodzinną. Towarzyszące wydarzeniom atrakcje jak m.in. multimedia, fotobudka, światła, muzyka i taniec na żywo plus personalizowane gadżety, dopełniają oprawę imprezy. Powołana przez nich aktywność pod nazwą Custom Kids organizuje niezapominane eventy dla dzieci. W ich laboratorium maluchy mogą wcielić się w szalonych naukowców, przygotowują także wydarzenia tematyczne — wcielają się m.in. w superbohaterów, piratów, minionki. Zespół tworzy Szymon Fiedorowicz – barman, barista, hydrosommelier oraz Kamil Byliński doświadczony w branży gastronomicznej i rozrywkowej.




E-sportsponsorship sp. z o.o.
Platforma e-sportsponsorship.com zrzesza fanów wirtualnych rozgrywek pod znakiem FIFA, League of Legends, Call of Duty, Fortnite czy Tibia. To pierwszy portal łączący graczy ze sponsorami, którzy chcą zainwestować w ich potencjał. Dla tych pierwszych to okazja, aby rozwinąć skrzydła w gamingowym świecie, skompletować sprzęt sportowy, pokryć koszty udziału w zawodach czy treningów. Dla inwestorów – szansa na niestandardową promocję nie tylko w przestrzeni wirtualnej. Oprócz możliwości typowo inwestycyjnych, portal zapewni również inne korzyści związane z budowaniem marki w Internecie – powierzchnię na loga i treści reklamowe w przestrzeni portalu, kampanię promocyjną, budowanie wizerunku CSR. Portal e-sportsponsorship.com da sponsorom możliwość pomnażania wartości kapitału na zasadach podobnych do obowiązujących na giełdzie papierów wartościowych oraz tokenów personalnych. Inteligentne rozwiązania portalu umożliwią kontakt inwestorów z graczami uwzględniając ich umiejętności, cel sportowy, wiek, lokalizację itp.
Idea e-sportsponsorship powstała podczas spotkania grupki miłośników e-sportu na wydarzeniu Startup Weekend Olsztyn. Wypracowali wspólnie projekt i zgłosili go do programu Startup Heroes prowadzonego przez Park Technologiczny w Ełku i w Olsztynie. Członkowie zespołu mają doświadczenie w prowadzeniu marketingu sportowego oraz sponsoringu w korporacjach i teamach sportowych. Ich kompetencje zostały uzupełnione o umiejętności aktywnych e-graczy, programistów i ekonomistów.
Lokalny Produkt Spółka Cywilna
Wysoka jakość i tradycyjny smak, krótki łańcuch dostaw, wsparcie dla drobnych producentów. Zalet lokalnych produktów jest tak wiele, że zainspirowały grupę przedsiębiorczych kobiet do stworzenia spółki Lokalny Produkt, która umożliwia ich produkcję na większą skalę. Przetwory z dziko rosnących owoców czy ziół, albo dziczyzny, mają szansę dotrzeć nie tylko do indywidualnego klienta, ale też hoteli czy restauracji stawiających na regionalny, sezonowy produkt. Marka od której firma rozpoczęła współpracę to Mazurskie Słoiki słynące z jakościowych przetworów.
Firma organizuje zbiory surowców, produkcję i sprzedaż. Wśród nich są np. płatki dzikiej róży, maliny, kwiaty i owoce czarnego bzu, pędy sosny, rokitnik, pokrzywa czy mniszek lekarski, z których powstają aromatyczne i zdrowe konfitury czy syropy według tradycyjnych receptur. Obecnie posiadają zakład przetwórczy na terenie regionu i sieć kilkunastu lokalnych producentów, którzy przetwarzają produkty zgodnie z tradycyjnymi recepturami i standardami. Docelowo chcą sięgnąć do lokalnych zasobów natury w innych regionach Polski i rozbudowywać bazę o sieć małych lokalnych przetwórni w miejscach występowania surowca.




Magdalena Ogińska - Loomberry
Macierzyństwo zainspirowało Magdę Ogińską do stworzenia w 2017 roku marki Loomberry stawiającej na roślinne, wysokojakościowe przędze. Rozpoczęła działalność od utkania na krośnie chusty do noszenia swojego synka, obecnie tworzy je na zamówienie innych przyszłych mam. Jakość roślinnych przędz, na których pracuje m.in. len, bawełna, konopie, pokrzywa, jedwab, wełny, wiskozy to gwarancja, że przeżyją długi etap macierzyństwa. W jej ofercie są też m.in. szale, tekstylia domowe, akcesoria kobiece i męskie, tworzone według indywidualnych pomysłów klientów. Jej tkaniny są alternatywą dla wyrobów przemysłowych tworzonych taśmowo. Podkreślają indywidualny styl miłośników rzemiosła i życia w zgodzie z naturą. Przyjazne dla skóry, oddychające tkaniny z naturalnych przędz, chronią przed zimnem i przed słońcem w lecie. Magda prowadzi także warsztaty tkackie dla dzieci i dorosłych, podczas których dzieli się swoją wiedzą na temat przędzy, splotów tkackich, wyliczeń niezbędnych do stworzenia tkaniny, sprzętu, etc. Uczy jak od podstaw stworzyć własne dzieło.
Kinga Młyńska - Mikrowarzywa z Warmii
Praca naukowa nad tym, jak w naturalny sposób zwiekszyć wartość odżywczą roślin bez nawozów sztucznych, podsunęła Kindze Młyńskiej, absolwentce Wydziału Kształtowania Środowiska i Rolnictwa na UWM w Olsztynie, pomysł na biznes. Faza wzrostu rośliny pomiędzy kiełkiem a tzw. babyleaf’em, to nie tylko kumulacja składników odżywczych, ale też smaku, barwy i tekstury. Mikrowarzywa, które uprawia dostarczają ich ok. kilkadziesiąt razy więcej niż dorosła roślina, a do tego nawet ich niewielka ilość podkreśla smak potraw. To m.in. słonecznik, burak, amarantus, kukurydza, kolendra, ogórecznik, por, koniczyna brokuł, rzeżucha, gorczyca, mizuna japońska, pak choi. Kinga dopracowała uprawę mikrowarzyw tak, aby jak najwiecej mogły czerpać z organicznego podłoża i słońca. Sprzedawane w niewielkich, biodegradowalnych doniczkach stały się hitem m.in. lokalnych targów zdrowej żywności, klienci zamawiają je także z dostawą pod wskazany adres. Oferuje także doniczki z jakościowymi nasionkami do samodzielnej uprawy – jej misją jest popularyzacja mikrowarzyw w formie małych, domowych upraw.
Wiedzę na temat uprawy mikrowarzyw właścicielka oferuje również w formie franczyzy. W każdym miejscu w Polsce pomaga zbudować biznes od postaw na bazie wypracowanego know-how.




Łukasz Wojtas Cuisine - RyBus
Marka RyBus powstała w 2020 roku z pasji do regionalnej kuchni i sezonowych produktów wysokiej jakości – głównie ryb i owoców morza. Jej założyciel Łukasz Wojtas znalazł nietuzinkowy pomysł na ich promocję. Jego foodtrack w ciągu jednego sezonu stał się rozpoznawalną w regionie marką. Buła z sumem, kanapka ze śledziem czy zupa rybna na esencjonalnym bulionie – te sztandarowe produkty „z okienka” podbiły rynek. Foodtrack oprócz sezonowej, letniej trasy objazdowej po uroczych zakątkach Warmii i Mazur (agroturystyki, plaże, targi lokalnej żywności, plenerowe wydarzenia kulturalne), pojawia się także na eventach rodzinnych i firmowych. To pomysł na nieszablonowe wydarzenie w swobodnej atmosferze, bez konieczności wynajmowania sali. Z czasem oferta RyBusa rozszerzyła się także o catering, warsztaty i pokazy kulinarne, kolacje premium z dowolnym, również ekskluzywnym menu.
Łukasz tworząc ofertę bazował na wieloletnim doświadczeniu w branży kulinarnej. Przez ostatnie kilka lat pracował m.in. jako head chef w prestiżowej restauracji Romantyczna w Hotelu dr Ireny Eris na Wzgórzach Dylewskich, a także jako sous chef w restauracji Nolita w Warszawie. Działalność RyBusa mimo pandemii obroniła się na rynku gastronomicznym dzięki elastycznej, nieszablonowej ofercie i wysokiej jakości dań zdobywających wśród klientów najwyższe oceny.