fbpx

Nietuzinkowa oferta gastronomiczna i eventowa albo pomysł na promocję e-sportu. Startupy biorące udział w projekcie Speed Up Your Business pokazują jak z pasji uczynić sposób na życie, a przy okazji wypełnić rynkową lukę. Przedstawiamy Wam pierwsze z nich.

Tworzymy emocje

Każda wizyta ekipy Custom Drinks na evencie czy to firmowym, czy rodzinnym zamienia się w prawdziwe show. Próbówki, menzurki, fantazyjne kostiumy i akcesoria na każdą okazję, a przede wszystkim trunki wszelkiej maści. Wystarczy rzucić hasło imprezy, a ich mobilny bar staje się gwoździem programu. Upiorne i krwiste drinki na bal halloweenowy, parujące mikstury podczas spotkań z Szalonym Naukowcem, meksykański klimat z tequilą, w sombrero i poncho, czy ukryte w skrzyniach skarby podczas spotkań z piratami. Szymon i Kamil, zafascynowani kuchnią molekularną, tworzą wokół swojego barku klimat, który mali i duzi uczestnicy eventów zapamiętują na długo. A towarzyszące im atrakcje jak m.in. multimedia, fotobudka, światła, muzyka i taniec na żywo, plus personalizowane gadżety — dopełniają oprawę imprezy, czyniąc ją jedyną w swoim rodzaju. I nawet woda pochodząca z różnych części świata, może stać się źródłem barmańskich inspiracji. Szymon, założyciel Custom Drinks, posiada rzadkie umiejętności tzw. hydrosommeliera. — Tradycyjne bary podczas eventów skupiają się głównie na dorosłych — przyznaje Szymon Fiedorowicz, barista, barman, hydrosommelier. — My tworzymy bezalkoholowe fantazyjne koktajle i animacje również dla dzieci. Sprawdzają się zwłaszcza w przypadku uroczystości rodzinnych, podczas których wciągamy maluchy do świata wyobraźni.
— Bazując na naszych doświadczeniach w gastronomii i szerokich zainteresowaniach tworzymy emocje i klimat, które pozwalają nam wyróżnić się na rynku eventowym — dodaje Kamil Byliński z ekipy Custom Drinks.

Mobilna kuchnia

Foodtrack RyBus w ciągu kilku miesięcy stał się kulinarną perełką Warmii. Odwiedzając latem niszowe agroturystyki, goszcząc podczas eventów, targów, na plażach w Olsztynie i okolicach, wypracował rozpoznawalną markę gastronomiczną i grupę stałych klientów. Łukasz Wojtas, właściciel food tracka, doświadczony w prestiżowych restauracjach szef kuchni, postawił na oczywisty, ale coraz bardziej niszowy produkt — świeże lokalne ryby. Sekretem jego prostych dań z okienka, jak buła z sumem, podpłomyk z pstrągiem czy zupa rybna, jest jakość produktów. Świeże ryby od sprawdzonych regionalnych dostawców, domowe pieczywo, ekologiczne warzywa, autorskie sosy i marynaty — słowem: wykwintnie, ale bez zadęcia. Dania nie wymagają użycia sztućców ani specjalnych warunków lokalowych. Dlatego w sezonie pandemicznym foodtrack pojawia się pod siedzibami firm, zachęcając do bezpiecznego posiłku w plenerze. To zgodna z duchem czasu forma integracji pracowników — biesiadę wigilijną przy wspólnym stole, można zastąpić piknikiem przy foodtracku, zachowując społeczny dystans. — To pandemia zainspirowała mnie do mobilnej formy serwowania potraw — tłumaczy Łukasz. — Kuchnia regionalna w prostym wydaniu zyskała stałych klientów, którzy przez cały sezon śledzili mój szlak i pojawiali się, aby kosztować kolejne dania. To zachęciło mnie do poszerzenia oferty o pokazy kulinarne i catering dla firm i osób prywatnych. Oczywiście na bazie lokalnych sezonowych produktów.

Sukces w sieci

Około 6 milionów graczy, w tym ponad 1,2 tys. zawodowców, a do tego 18 mln kibiców. Ten potencjał polskiego e-sportu zainspirował zespół e-sportsponsorship.com do stworzenia platformy internetowej, zrzeszającej miłośników wirtualnych rozgrywek pod znakiem FIFA, League of Legends, Call of Duty, Fortnite czy Tibia. A że każdy sportowiec potrzebuje motywacji i finansowego wsparcia, portal adresowany jest również do osób i instytucji gotowych na sponsoring sprzętu, niezbędnych gadżetów lub przygotowań i udziału w rozgrywkach. Przy kojarzeniu sportowców ze sponsorami, platforma wykorzystuje sztuczną inteligencję, uwzględniającą wiek, lokalizację, poziom zaawansowania, osiągnięcia itp.

 

Polska, na razie jest wciąż na szarym końcu w kwestii sponsoringu e-sportu, który pozwala markom i firmom zaistnieć nie tylko w sieci, ale także podczas stacjonarnych rozgrywek. Graczy masowo przybywa, e-sport uprawiany regularnie przy wsparciu trenerów, z którymi zarząd portalu e-sportsponsorship.com nawiąże współpracę, pozwala rozwijać umiejętności strategiczne, logiczne myślenie, refleks. Ponadto sprzyja wyrównywaniu szans w przypadku niepełnoprawności — część zawodników to przecież osoby poruszające się na wózkach.