
Metoda sześciu kapeluszy myślowych, warsztaty Lego Serious Play, burza mózgów i jej odmiany. To tylko niektóre narzędzia zaprezentowane podczas dwudniowego szkolenia dla uczestników III edycji projektu. W ciągu łącznie 16 godzin prowadzący pokazali im wiele sprawdzonych sposobów na generowanie i tworzenie pomysłów biznesowych. A wszystko to w duchu wzajemnego wsparcia i nastawienia na biznes.
Za nami szkolenie pt. “Generowanie pomysłów biznesowych”, zorganizowane w ramach III edycji Speed Up Your Business. W wydarzeniu wzięli udział twórcy startupów. Pracując na wymyślonych przypadkach biznesowych uczyli się, jak wdrażać sprawdzone rozwiązania do własnych firm. Poznali wiele metod, które ułatwią im m.in. dopasowywanie produktów i usług do potrzeb klienta. Jednym ze szkoleń bezpośrednio nastawionych na tego typu rozwiązania było design thinking. Uczestnicy projektu wzięli także udział w warsztatach Lego Serious Play. Podczas tych bloków szkoleniowych powstały modele i pomysły, które w innych warunkach nie ujrzałyby światła dziennego.
– To bardzo kreatywny czas. Pierwszy raz w życiu brałem udział w warsztatach Lego Serious Play. Jest to metoda otwierająca umysł na nowe rozwiązania. Dzięki zbudowaniu modelu 3D jesteśmy w stanie wyrazić swoje uczucia i myśli – stwierdził Łukasz Zielonka, twórca startupu 3D Projekt.
Jednym z prowadzących szkolenie był Michał Bartoszewicz, właściciel czasopisma lifestylowego Made in Warmia & Mazury oraz agencji kreatywnej Auris Media Group. Opowiedział uczestnikom o metodzie kuli śniegowej, strategii Walta Disneya czy technice lean startup (a w niej o idei high-concept pitch).
– Jak powiedzieć jednym zdaniem o swojej firmie w taki sposób, żeby dana osoba chciała usłyszeć więcej? Używajcie zdań, które są intrygujące i które jasno określają w kilku słowach wasze główne założenia i działania. Przykładowo: “Pomagamy firmom znaleźć właściwych pracowników za pomocą kilku kliknięć” – tłumaczył Michał Bartoszewicz, właściciel czasopisma lifestylowego Made in Warmia & Mazury oraz agencji kreatywnej Auris Media Group.
Uczestnicy docenili przekazaną im wiedzę i z zaangażowaniem brali udział we wszystkich aktywnościach: budowaniu modeli, dyskusjach czy generowaniu pomysłów. To był bardzo intensywny czas, a przed nimi masa wiedzy do zapamiętania i wykorzystania w praktyce. Kolejne spotkanie projektowe dopiero we wrześniu, ale nie oznacza to, że w czasie wakacyjnym nasze startupy będą próżnować. Cały czas rozwijają swoje koncepcje, czego efekty będą widoczne już wkrótce!








